28 maart 2024
Thumbnail voor Marco van Erp Taalman Kip: Airtrade vindt zichzelf steeds opnieuw uit

Marco van Erp Taalman Kip: Airtrade vindt zichzelf steeds opnieuw uit

HAARLEM - In de achttien jaar dat Marco van Erp Taalman Kip werkzaam is bij Airtrade, heeft hij gezien hoe het bedrijf zich meerdere keren opnieuw moest uitvinden. Samen met zijn collega’s heeft Marco zo nu en dan het nodige moeten verstouwen. In de SalesTalk in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine stelt Marco zichzelf voor en vertelt hij over zijn functie bij de consolidator.


Zijn functieomschrijving, commercieel manager, vindt Marco nogal een ‘container begrip’. Kortgezegd is hij verantwoordelijk voor de algehele klantenbeheer. “Dit bestaat onder andere uit het accountbeheer, het werven van nieuwe klanten en de volledige communicatie naar onze klanten toe.” Daarnaast is Marco verantwoordelijk voor het Customer Service Center met 21 medewerkers.

In zijn tijd bij Airtrade heeft Marco verschillende functies bekleed. “Ergens in 2005 solliciteerde ik op de functie van accountmanager. Daarna ging het snel en heb ik de Consolidating verder uitgebouwd.” Airtrade is volgens Marco een divers bedrijf dat zichzelf in de loop van tijd meerdere keren opnieuw heeft moeten uitvinden. “Telkens moeten we ons aanpassen aan de veranderende marktomstandigheden. Ik weet nog goed toen dertien jaar geleden werd gezegd dat het einde oefening was voor Airtrade nadat Vliegwinkel samenging met Cheap Tickets in Travix. Dat is dus heel anders gelopen.”

Negativiteit
Tijdens de coronacrisis heeft Marco niet getwijfeld om de branche te verlaten. De uitdaging die deze periode met zich meebracht, zorgde daarvoor. “Het was zo uniek wat er gebeurde. Niet in leuke zin overigens. Ik ben dan niet de persoon die snel wegloopt. Er lagen veel uitdagingen voor het oprapen en die hebben we gezamenlijk met het team weten te volbrengen.” Marco en zijn team hebben heel wat moeten verstouwen. “Helaas hebben we ook veel negativiteit over ons heen gekregen, wat overigens vaak niet terecht was. In één jaar hebben we net zoveel annuleringen verwerkt als in de tien jaar daarvoor.”

Meer te weten komen over Marco en wil je weten welke tips hij voor de reisagent heeft? Lees dan de hele SalesTalk in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.