Margriet Dijkhuizen: #reizen en #travelgram

Margriet Dijkhuizen
16 november 2020

Vooral op Instagram zijn hashtags niet meer weg te denken. Met die paar vakantieweken per jaar zijn Nederlanders niet in staat om de wereld volledig met eigen ogen te zien. Daarom dromen ze graag weg bij reisplaatjes en vakantiekiekjes van anderen via Instagram. De hashtags #reizen en #travelgram zijn dit jaar favoriet, schrijft ook CustomerTalk.

Het is alweer een paar weken geleden dat ik op een zondagochtend ben gestart met een mountainbiketocht door #ParkBorgerswold in Veendam. Er ligt 23 kilometer aan ATB-routes en vooral in deze tijd voelt het fantastisch om je eigen woonomgeving op de fiets te ontdekken. Onderweg zag ik vooral mooie paddenstoelen, die uitnodigden om later op de dag terug te gaan. Het lukte mij namelijk niet om er tijdens het fietsen van te genieten.

In het moment leven is niet meer zo vanzelfsprekend. Mijn hoofd is onrustig, ik pieker me soms suf over wat een evenwaardig alternatief is van het werk dat ik met zoveel plezier doe.
Om toch enigszins de moed erin te houden dat ik deze coronaperiode ietwat gemotiveerd kan overbruggen, ben ik in contact gekomen met een studentcoach en word haar coachee. Het is fijn om met iemand te praten die een beetje sturing en ritme kan geven aan mijn leven ten tijde van corona.

WhatsApp
Na een paar sessies, waarin ik mijn competenties en overtuigingen benoem (flexibel, creatief, ondernemend, sociaal, adviserend, contactgericht, nieuwsgierig, goed kunnen luisteren etc.), kom ik aan het einde van de sessies uit op wat ik het allerliefste doe: na een warm welkom een fijn gesprek voeren met klanten (bestaand en potentieel) en daarna creatief bezig zijn met het uitwerken van een prachtig reisvoorstel met de wensen van mijn klanten. Ook bespreken we tijdens de sessies het belang van social media ten aanzien van ons werk.

En wat blijkt uit onderzoek: maar liefst 94 procent van de Nederlanders heeft tenminste één social mediakanaal. WhatsApp steekt er met kop en schouders bovenuit. 82 Procent van de Nederlandse inwoners gebruikt dit kanaal. Nu rest mij de vraag: kan ik een groepsapp starten met klanten? Gezien dit populaire kanaal, is dit misschien de meest persoonlijke en doelgerichte benadering om reisaanbiedingen te promoten en aandacht te vragen voor mijn persoonlijke service. Het is weliswaar een gedachte, maar zet toch iets in mij in beweging! En die hashtags? Die bewaar ik voor Instagram. Ik ben benieuwd welke hashtag het meest belangrijk wordt in 2021. #reizenindetoekomst misschien?

Margriet Dijkhuizen
Reisagent D-reizen

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Copyright Reismedia BV 2020