Pauline Dukker: Hang jouw mooie kleurige was buiten

8 juni 2020

Het is heerlijk om te schrijven over de passie die wij als reisagenten delen over de branche. Het woord corona – behalve nu dan – zal ik niet in deze blog laten vallen, want daar is voldoende over geschreven. Ik wil graag de toegevoegde waarde van ons als gepassioneerde reisagenten benadrukken. Deze waarde is in mijn ogen in de laatste 34 jaar dat ik werkzaam ben in de reisbranche ietwat veranderd en toch ook weer niet.

Een paar jaar geleden heb ik voor mijn website een lijst met toegevoegde waardepunten vermeld om aan te geven dat de reisagent nog steeds een prachtige aanvulling kan zijn voor de klant, als je het maar op de juiste manier toepast en duidelijk laat zien wat je in huis hebt. De komende maanden ga ik via deze blog reisagenten verblijden met een aantal bruikbare toegevoegde waardes, die je misschien al toepast of wilt toepassen. Het kan namelijk nooit kwaad om jezelf op te frissen en er daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.

De eerste waarde die ik in het daglicht wil zetten, is ‘hang jouw mooie kleurige was buiten’. Of je nu een offline of een online reisagent bent, breng jouw wereldse bestemming waar je genoeg kennis van hebt en passie voor voelt onder de aandacht. Het is belangrijk dat je de klanten laat weten wat je in huis hebt. Je kunt bijvoorbeeld een bestemming uitkiezen die je een week of twee op jouw website plaatst of in de fysieke winkel promoot. 

Pura Vida
Zo heb ik een paar jaar geleden Costa Rica uitgekozen tot mijn ‘special pearl’. Ik heb mijn klanten bestookt met een tropische nieuwsbrief waarin de lekkerste recepten uit Costa Rica stonden en vertelde over de luiaards die je vanuit bomen aanstaren. Ik heb de website met een echte Pura Vida-sfeer omgetoverd en een paar unieke rondreizen samengesteld naar dit groene gebied op aarde. Het resultaat: zeven mooie rondreizen verkocht in twee weken tijd!

Zoals de Golden cirkel van auteur en spreker Simon Sinek mij geleerd heeft is de Why-factor het allerbelangrijkst om de klant binnen te krijgen. Als je de mooie USP’s van de bestemming naar voren laat komen, wordt de deur vanzelf door de klant open gedaan.

Hang jouw prachtige was buiten, laat zien waar je goed in bent, maak de klanten wakker. Ze weten dat jij kennis hebt van de mooie, idyllische plekjes op deze aardbol. Laat het wasje lekker hangen op Facebook, Twitter, Instagram of in de etalage! In mijn volgende blog, die binnenkort verschijnt, schrijf ik over de toegevoegde waarde genaamd You’ll never walk alone!

Pauline Dukker
Oprichter vakantiecafe.nl en The Travel Stars


Fotocredit: Esther van der Lecq

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

09-04-21, 08:04
Kees Bikker
25-11-20, 03:11
Copyright Reismedia BV 2021