Arjan Kers (TUI) over Disma Travel

Arjan Kers TUI
18 juni 2019

In mei was de overname van Disma Travel door TUI het nieuws van de maand. Alleen een paar insiders zagen het aankomen. We appten – nieuwsgierig als we zijn - enkele vragen naar general manager Arjan Kers van TUI Nederland. En dan hoor je welke positie TUI gaat uitbouwen…

Wat gebeurt er met de Disma-reisbureaus? Houden die hun eigen naam?
“Goirle is al omgebouwd naar een TUI-reisbureau, Hilvarenbeek wordt ook binnenkort verbouwd. De rest zal iets later volgen, we denken nog na over de exacte tenaamstelling. Enerzijds willen we duidelijk uitstralen dat we TUI zijn, anderzijds willen we ook de lokale binding niet verliezen. Maar de lokale binding is natuurlijk niet alleen gelegen in de naam. Het is vooral ook het lokale team van reis-experts dat de binding met de klanten heeft en zij blijven de vertrouwde gezichten in die reisbureaus.”

Wat gebeurt er met het maatwerklabel Beleef Reizen? Blijft dat bestaan, wordt het straks boekbaar via alle TUI-reisbureaus en eigen MRA’s?
“Wij zullen gebruik maken van de expertise van Beleef Reizen om het maatwerk product verder uit te rollen. Zo kunnen we de eigen TUI-winkels en onze MRA’s een breder aanbod en een gespecialiseerd product aanbieden. Werner van Disseldorp zal hier de komende tijd een belangrijke rol in spelen.”

Heb je nog meer reisbureaus of specialistische touroperators op de radar?
“We hebben nu niets specifiek op het oog, maar we houden onze ogen altijd open. Als er een mooie opportuniteit voorbij komt, zullen we die zeker heel serieus bekijken.”

Hoe is de verhouding tussen online omzet en de verkoop via de eigen winkels en retailpartners? Wat zijn de ontwikkelingen daarin, de komende jaren?
“Wij hebben een omnichannel-strategie en bieden onze reizen aan de klant aan op die plekken waar hij/zij reizen wil kopen. Dat is dus online, maar even goed offline via reisbureaus. En de moderne reisbureaus zijn nauwelijks meer ‘offline’ te noemen. Onze winkels vormen een onlosmakelijk onderdeel van ons omnichannel-verkoopbeleid. De service is wel persoonlijk en offline.”

“Wij verkopen als TUI Nederland ongeveer 50 procent zelf online en 50 procent via andere kanalen. Wij investeren met de overname van de Disma-kantoren in reisbureaus, maar we blijven ook fors investeren in onze online kanalen. We zien die investering beloond met groei. Wist je dat wij de grootste online reisverkoper zijn in Nederland? Die positie willen we de komende jaren versterken en verder uitbouwen.”

Jan Lokhoff
[email protected]l

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

26 sep 2019 - 14:25
23 sep 2019 - 09:59
30 aug 2019 - 10:08
Vlag Egypte
22 jul 2019 - 17:07
10 jul 2019 - 10:26
Frank Oostdam ANVR
30 apr 2019 - 11:27
17 apr 2019 - 14:37
Copyright Reismedia BV 2020