Bert Wildeman, directeur Sambasso

1 juli 2019

Het agentenplatform Sambasso beleefde een langzame opstart, schreven wij in Reisbizz magazine van maart. Dit jaar gaat het platform met veel speciale retailmerken doorbreken, zo is de hoop van directeur Bert Wildeman. We vroegen hem een update te geven.

Hoe gaat het met Sambasso?
“Het gaat heel erg goed, er zijn veel ontwikkelingen op technisch vlak en er is een mooie stijgende lijn te zien in zowel boekingen als omzet. Steeds meer ondernemers weten ons dan ook te vinden en boeken voor hun klanten bij de diverse Sambasso leveranciers. Achter de schermen wordt er hard gewerkt en gaan er deze week dan ook drie nieuwe Sambasso labels live.”

Kan je een paar omzetcijfers geven in verhouding tot vorig jaar toen je 5,8 miljoen haalde?
De eerste helft van dit jaar is voor Sambasso zeer succesvol verlopen, zelfs boven onze prognose. Hierin mogen we dus zeker niet klagen. Detailcijfers geven wij niet maar om een aantal voorbeelden te geven op basis van omzet (01-01-2019 - 30-06-2019):

  • Fly to the West + 108,61procent
  • perVliegtuig.nl + 403,12 procent
  • rondREISshop + 26,71 procent

Wordt 2019 het ‘doorbreekjaar’ van Sambasso?
We gaan zeker de goede kant op en hebben heel erg veel vertrouwen in de toekomst. 2019 wordt zeker een prachtig jaar, dat sowieso! Zoals in eerdere gesprekken aangegeven zijn dit nu wel de eerste stappen met nog enorm veel potentieel.

Een van je troefkaarten, TravelPortel, is nog steeds niet B2C te gebruiken. Verandert dat nog?
“Dit is afhankelijk van het boekingsgedrag van de aangesloten leden. TravelPortal is een mooie tool waar Sambasso leden gebruik van kunnen maken en veel leden doen dat ook al gretig. Maar we zien ook dat er nog niet door iedereen gebruik van wordt gemaakt. Een nieuwe website voor de B2C markt is een hele investering, een leverancier moet dan wel kunnen vertrouwen op een bepaald aantal boekingen. Dus meer boekingen als nu en zodra dit gaat gebeuren gaan we aan de slag voor een B2C aanbod.”

In maart vertelde je bezig te zijn met een grote Duitse zontouroperator. Hoe staat het daarmee?
“We zijn druk bezig en in onderhandeling, maar op dit moment kan ik er niets meer over zeggen aangezien er afspraken zijn gemaakt dat we verder nog niet naar buiten treden met informatie. Zodra ik meer weet komen we natuurlijk direct met het nieuws naar buiten.”

En die nieuwe verzekeraar?
“Dit is VerzekerGemak.nl waarbij we de markt voor verzekeringen ook op een andere manier benaderen. Dat is dus een nieuw label dat op 3 juli live gaat, naast TotalParking Schiphol en Visumplanner..”

25 Juni een webinar? Was dat drukbezocht; hoeveel deden er mee?
“Het webinar werden zeker goed bezocht met 105 deelnemers. Dit was een inhoudelijk webinar over het systeem voor gebruikers van Sambasso die daar behoefte aan hadden. Moeilijk is werken met ons dashboard niet, als je eenmaal weet hoe het werkt. Soms is wat extra uitleg prettig, zo leer je meer mogelijkheden en dat is gunstig voor jezelf natuurlijk. Hoe plaats je linkjes, hoe verstuur je een gepersonaliseerde offerte ect. Allemaal zaken die belangrijk zijn en die tijdens dit webinar werden behandeld. We merken dat een webinar aanspreekt. We krijgen leuke reacties en ook zelf vinden we het een fijne manier van communiceren met onze klanten. Voor nu is er nog niet direct een datum bekend maar we gaan zeker vaker webinars geven. Ook in samenwerking met leveranciers, want we hebben leuke ideeën over thema webinars. Denk aan een Amerika of een Afrika special. Zeker een blijvertje die webinars!”

Jan Lokhoff
[email protected]

 

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

26 sep 2019 - 14:25
23 sep 2019 - 09:59
30 aug 2019 - 10:08
Vlag Egypte
22 jul 2019 - 17:07
10 jul 2019 - 10:26
Frank Oostdam ANVR
30 apr 2019 - 11:27
17 apr 2019 - 14:37
Copyright Reismedia BV 2019