Jeroen Otto helpt op Schiphol: 'Met elkaar één doel voor ogen; passagiers zorgeloos op vakantie sturen'

15 juli 2022

Samen met collega Kim van der Kooij springt TUI at Home-manager Jeroen Otto vandaag bij op Schiphol. Om klanten een prettig gevoel te geven en collega’s op Schiphol te helpen, heeft de reisorganisatie een oproep gedaan onder alle medewerkers om zich aan te melden als floorwalker. Reisbizz.nl whatsappte met Jeroen vanaf Schiphol om te vragen hoe de situatie daar is.

extra add 1ste alinea: 
1

Hoe is het nu op Schiphol?
“Als ik nu even om mij heen kijk, is de check-in rustig. Maar de verhalen die je leest en hoort kloppen wel; het is druk. Voor zover ik het kan beoordelen zijn dat rijen voor de security en bij sommige airlines staan ook lange rijen. Bij TUI zijn de passagiers binnen tien minuten weg en zijn er geen wachttijden. Dan wacht alleen nog de volgende stap, de security.”

Hoe kan het dat TUI geen lange wachtrij heeft?
“Het team op Schiphol werkt regelmatig met floorwalkers vanuit het TUI hoofdkantoor, de reisbureaus of ZRA’s die bijspringen en waar ze mee samenwerken. De check-in balies zitten vol met service medewerkers en iedereen die aan komt lopen kan worden geholpen. Als ik nu zo kijk zijn alle zes de balies geopend en staan er vier balies leeg. Ze zijn dus eigenlijk aan het wachten op passagiers. Al onze balies blijven open tot de laatste TUI-vlucht is vertrokken.”

Jeroen en collega Kim helpen op Schiphol

In wat voor opzicht bieden jullie ondersteuning?
“Wij ondersteunen bij de check-in door mensen in de rij een lach op hun gezicht te bezorgen en ze een prettig gevoel te geven. We maken een praatje en laten zien dat we begrijpen dat het een vervelende situatie is dat ze moeten wachten. Maar ik merk wel dat mensen zijn voorbereid en weten dat het druk is. Ze zijn er dus ook ruim op tijd. Als je dan even een praatje maakt, kun je ze toch een fijner gevoel geven voordat ze vertrekken.”

Hoe reageren reizigers op de drukte en de extra hulp die jullie bieden?
“Mensen waarderen het echt. Er zijn her en der nog wel procedures, zoals de Visitor Entry Tax voor Bonaire of de ED Card voor Curaçao. Daar wijzen wij mensen dan op of ze daar wel aan gedacht hebben. Ik heb nog niet gemerkt dat er boze klanten zijn, dus dat is fijn.”

Zijn er veel TUI-collega’s die bijspringen op Schiphol?
“Momenteel zijn we met zijn tweetjes vanuit het hoofdkantoor, maar het verschilt per dag. Er is op Schiphol een groot vast team. Laatst is er weer een interne oproep gedaan voor floorwalkers en daar komen veel reacties op. Onze collega’s springen graag in de bres. Maar we moeten het ook samen doen. We hebben met elkaar één doel voor ogen; we willen dat passagiers zorgeloos op vakantie kunnen en daar dragen we op deze manier allemaal een steentje aan bij.”

Extra advertentie tonen: 
1

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

WhatsAppen met

Copyright Reismedia BV 2022 - Cookieinstellingen