Travel Counsellor Jennie Visser: 'Veel aanvragen van nieuwe klanten'

30 september 2021

In gesprek met Reisbizz.nl voor de nieuwe 'Whatsappen met...' praat Travel Counsellor Jennie Visser uit Heerhugowaard over hoe het momenteel gaat als zelfstandig reisadviseur. “Klanten zijn erg dankbaar voor de hulp en de begeleiding die je nu extra geeft.”

extra add 1ste alinea: 
1

Hoe is het nu met je Jennie?
Goed, lekker druk met leuke aanvragen voor reizen! Ik had eerder verwacht het nu al wat rustiger te krijgen maar niets is minder waar. Blij toe natuurlijk!

Heb jij nog steeds een baan naast je ondernemerschap als Travel Counsellor?
Ja. Ik doe social media monitoren voor een groot farmaceutisch bedrijf, maar dat is slechts een uurtje per dag, dus dat kan ik er goed naast doen. Maar dat vind ik ook erg leuk om te doen.

Merk je dat er meer vertrouwen is bij jouw klant om weer een reis te boeken?
Ja zeker, naast dat ik erg veel aanvragen binnenkrijg, zijn dit ook aanzienlijk veel nieuwe klanten.
Dat vertelt mij dat klanten zeker vertrouwen hebben om te reizen, maar ook graag de persoonlijke touch van een Travel Counsellor (ZRA) willen om ze door de wir war van reisadviezen en maatregelen te loodsen. Daarnaast komen veel klanten op aanraden bij mij binnen.

En zijn dat dan met name last-minutes of ook al reisaanvragen voor volgend jaar?
Veel ‘last minutes’. Ik krijg nu nog veel aanvragen voor de herfstvakantie en oktober, maar ook al wel voor november en de kerstperiode. Maar klanten weten mij ook al te vinden met aanvragen voor volgend jaar.

Hoe zag jouw dag er gisteren uit?
Om 9 uur mijn kinderen de (stromende) regen ingestuurd en daarna gelijk twee aanvragen voor de herfstvakantie uitgezocht; een verrassingsreisje naar Rome en een reis naar Curaçao voor de meivakantie volgend jaar. Natuurlijk met de geijkte administratie, telefoontjes, appjes en mail tussendoor… En de leuke Whatsapp vragen beantwoorden natuurlijk.

Hoe ervaar jij de drukte om je heen nu we langzaam weer terug gaan naar het oude normaal?
Het is soms lastig omdat je veel meer tijd kwijt bent aan een klant/boeking i.v.m. alle maatregelen, regels en extra documenten en formulieren. Het vergt wat meer uitzoekwerk en duidelijke informatieverschaffing naar de klant. Maar aan de andere kant zijn deze klanten ook erg dankbaar voor de hulp en begeleiding dat dat juist alles weer goed maakt. Veel klanten ervaren in deze tijd, vooral vooraf, meer stress voor de vakantie en zijn dan erg blij te weten dat je altijd snel bereikbaar bent voor een antwoord op een vraag of luisterend oor. Dan weet je waar je het voor doet!

En wat betreft het oude normaal, het kan mij niet snel genoeg komen!

Extra advertentie tonen: 
1

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

WhatsAppen met

Copyright Reismedia BV 2022 - Cookieinstellingen