Whatsappen met.... Transaviapassagier

7 oktober 2019

De discussie over het ownership van de klant kan je beter overslaan als die van een reisbureau of ZRA als passagier in een toestel van Transavia het on board magazine Enjoy! uit de stoelzak haalt. Die leest namelijk hoe ver straks de informatieve service van Transavia gaat reiken. De maatschappij wil graag over bijzonderheden van de reis met haar klant Whatsappen. Passagiers worden daarover lekker gemaakt in een voorwoord door Angelo Fentener van Vlissingen van Transavia. Lees maar even mee en de discussie over het eigendom maar even laten liggen.

Wat zijn de plannen?
“Je neemt contact op met onze klantenservice over je vlucht en je moet (soms meerdere malen) uitleggen waarom je belt. Of je staat te wachten bij de gate, mag nog niet aan boord en hebt geen idee wat er aan de hand is. Dit soort situaties probeert Transavia in de toekomst te voorkomen.”

Noem eens voorbeelden?
“We werken hard aan een systeem waarbij we klant- en vluchtgegevens aan elkaar kunnen koppelen. Hierdoor kunnen we herkennen in welke situatie de passagier zich bevindt. Dit stelt ons bijvoorbeeld in staat om je bij verstoringen automatisch op de hoogte te brengen en up-to-date te houden met de laatste informatie. Maar het werkt ook andersom wanneer je zelf contact opneemt met onze klanten service.  Je hoeft dan niet uit te leggen op welke vlucht je zat. Mijn collega’s hebben direct alle informatie paraat en kunnen je makkelijker helpen.”

En verder?
“In de toekomst willen we dit verder uitbreiden. We willen je bijvoorbeeld real time informeren hoe laat je van huis moet vertrekken om op tijd bij de luchthaven te komen en je bij de landing laten weten bij welke bagageband je moet zijn. We hebben een hoop plannen om jouw ervaring te verbeteren.”

Jan Lokhoff
[email protected]
 

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

26 sep 2019 - 14:25
23 sep 2019 - 09:59
30 aug 2019 - 10:08
Vlag Egypte
22 jul 2019 - 17:07
10 jul 2019 - 10:26
Frank Oostdam ANVR
30 apr 2019 - 11:27
17 apr 2019 - 14:37
Copyright Reismedia BV 2019