Keynote

Michael Kögeler (Microsoft)

Thema: De digitale traveller on a journey.

Korte omschrijving van de keynote speech:

Kögeler wil het hebben over hoe een zakenreiziger op reis goed gebruik kan maken van de techniek om waar ook ter wereld een eigen kantoor te creëren, maar ook waarom de digitale transformatie noodzakelijk is om als bedrijf relevant te zijn. Kögeler neemt in zijn uitgebreide speech voorbeelden mee van bedrijven zoals taxidienst Uber. "Bedrijven die niet anticiperen op de digitale transformatie, zullen het niet redden. De nieuwe Facebook, Google en Microsoft worden op dit moment in garages bedacht”, aldus de Microsoft-vertegenwoordiger.

Over de spreker:

Michael Kögeler is General Manager CEE Multi-Country Regio van Microsoft

Michael Kogeler vliegt als General Manager van de Centraal en Oost-Europese (CEE) Multi-country regio van Microsoft de hele wereld over. In vierentwintig van de snelst groeiende landen van deze regio is hij eindverantwoordelijk voor alle operaties. Kögeler heeft een grote passie voor technologische ontwikkelingen en hoe deze (reizende) bedrijven kunnen veranderen. Kögeler is geboren en getogen in Middelburg en woont momenteel in Dubai. Volgens de Microsoft-man en, naar eigen zeggen, ook een actief zakenreiziger die over de hele wereld reist, blijft zakendoen ondanks alle technologische en communicatieve middelen blijft het toch een "people business".

De spreekbeurt van Michael Kögeler is powered by American Express Global Corporate Payments


Louis Aartman (NLR)

Thema: De Europese zakenreiziger zal in 2050 binnen 4 uur van deur-tot-deur willen reizen. Wat komt daar bij kijken?

Korte omschrijving van de keynote speech:

Stond in het Europese visiedocument 2020 voor innovatie van de luchtvaart het vliegtuig en het vliegen nog centraal, in de update voor 2050 draait het vooral om de reis en de reiziger. In 2050 moet het in 90 procent van de gevallen mogelijk zijn om binnen Europa in 4 uur van deur-tot-deur te reizen. Zo’n uitdaging gaat verder dan de luchtvaart alleen en vraagt om een integrale oplossingen op het gebied van mobiliteit en informatie technologie.

Optimale aansluitingen tussen de verschillende modaliteiten, soepele incheck procedures, security en bagage-afhandeling. In Europa wordt op alle fronten nauw samengewerkt om nieuwe technologie te ontwikkelen en deze op de juiste manier te introduceren met aandacht voor de rol van de mens. En dat in een tijd waarin de luchtvaart meer dan verdubbelen zal. Waarin we veel duurzamer willen worden en waarin de veiligheid van de luchtvaart en de reiziger nooit ter discussie mag staan. Maar waarin ook verrassende ontwikkelingen zullen plaatsvinden op economisch, politiek en technologisch gebied waardoor alles net een beetje anders wordt. Aan de hand van de Europese strategische innovatie agenda en enkele voorbeelden zal een kijkje gegeven worden in de toekomst van het reizen.

Over de spreker:

Louis Aartman is Marketing Manager Civiele Luchtvaart bij het NLR Nederlands Lucht- en Ruimtevaartcentrum in Amsterdam.

Het NLR is dé Nederlandse kennisorganisatie voor het identificeren, ontwikkelen en toepassen van geavanceerde technologische kennis op het gebied van lucht- en ruimtevaart. Louis heeft een ruime ervaring opgedaan met nationale en internationale samenwerking en bestrijkt een breed terrein binnen de luchtvaart. Als expert lid van de ACARE (Advisory Council for Aviation Research and Innovation in Europe) werkgroep “Meeting Societal and Market Needs” vertegenwoordigt hij NLR in Brussel. In deze werkgroep wordt de Europese visie voor de luchtvaart “Flightpath 2050” vertaald in een Strategische Research and Innovation Agenda die als leidraad dient voor de programmering van Europese onderzoeksprogramma’s.

Louis Aartman


Guillaume Burghout (SEO)

Thema: Schiphol loopt vol en dan?

Korte omschrijving van de Keynote speech

De luchthaven Schiphol loopt vol. Er is een limiet gesteld van 500.000 vliegbewegingen per 2020 en nu al zit de luchthaven tegen de limiet aan. Reizende bedrijven willen echter een veelvoud aan verbindingen en frequenties. Ook de luchtvaartmaatschappijen met nieuwe vliegtuigen in bestelling willen kunnen uitbreiden vanaf Schiphol. Maar waar moet de zakenreiziger straks terecht als Schiphol vol zit. Burghouwt gaat op deze vraag dieper in tijdens zijn sessie.

Over de spreker:

Guillaume Burghouwt is het hoofd van SEO Aviation Economics, de luchtvaart economie praktijk van SEO Amsterdam Economics. SEO Aviation Economics voert onafhankelijk toegepast economisch onderzoek uit in opdracht van de overheid en de private sector in het domein van de luchtvaart. SEO is gelieerd aan de Universiteit van Amsterdam in Nederland.

Sinds 2004 is Burghouwt betrokken als onderzoeker en project manager bij verschillende luchtverkeersleiding voorspellingsstudies, de analyse van de concurrentiepositie van luchthavens en netwerken van luchtvaartmaatschappijen, benchmark studies, connectiviteitsstudies, studies naar catchment area, haalbaarheid van routes en economische impact studies.

Guillaume heeft zich gespecialiseerd in het maken van modellen van connectiviteit van luchthavens, netwerken van luchtvaartmaatschappijen en het meten van de competitie tussen luchthavens en luchtvaartmaatschappijen.

Guillaume Burghouwt

De spreekbeurt van Guillaume Burghouwt is powered BCD Travel


Marijke Poppink

Thema: Ronde tafel Corporate Travel Professional

Korte Omschrijving

Marijke Poppink nodigt collega Travel Managers uit voor een (besloten) bijeenkomst om Travel Managers de gelegenheid te geven met elkaar in gesprek te gaan om echt inhoudelijk te discussieren over de belangrijkste thema’s die hen bezighouden. Toegang tot deze sessie is uitsluitend voor Corporate Travel Managers/Buyers op uitnodiging en inschrijving vooraf is vereist.

Over Marijke Poppink

Marijke Poppink is een professional op het gebied van zakenreizen. Met ruime ervaring in de branche ondermeer als business travel consultant bij BCD Travel en Carlson Wagon Lits Travel, en als Travel manager bij Elsevier/RELX groep.

In 2010 heeft zij de European Travel Buyers Award gewonnen voor 'Best Technology used in a Travel Program' met een online aanvraag- en boeking-tool die zij samen met Amadeus en Skyweb op maat heeft gemaakt voor toepassing binnen Elsevier. De laatste jaren heeft zij zich gespecialiseerd in het implementeren van online booking tools als Amadeus e-Travel, Concur en Egencia en heeft een grote affiniteit met en interesse voor nieuwe technologieen zoals Block chain, AI, Machine Learning en de mogelijkheden die deze bieden in de toekomst.

Copyright Reismedia BV 2017