18 april 2024
Thumbnail voor Brussels Airport nieuwe partner van VvKR

Brussels Airport nieuwe partner van VvKR

De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VvKR) gaat met ingang van dit nieuwe jaar samenwerken met Brussels Airport welke inmiddels 200 bestemmingen aanbiedt en daarmee terug is op het niveau van voor de Covidpandemie.

Deze luchthaven bij de hoofdstad van België is een prima alternatief voor reizigers uit het zuiden van Nederland. Bovendien vermijdt de reiziger drukte op Nederlandse luchthavens, wat nog losstaat van mogelijk verwachte problemen op Schiphol vanwege het tekort aan koffer-personeel. Het verwachte passagiersaantal op Brussels Airport zal boven de 19 miljoen van 2022 uitkomen, waarmee de hoeveelheid passagiers terug is op het niveau van 2019.

Beter dan vier uur in een rij
“Brussels Airport is vanuit Nederland heel goed te bereiken als vertrekluchthaven. De bereikbaarheid geldt niet alleen voor de auto, met ruime parkeergelegenheid in de buurt van de terminals. Want bovenal is Brussels Airport heel goed bereikbaar met de trein vanuit Nederland. Dagelijks vertrekken 16 directe intercity treinen vanuit Den Haag, Rotterdam en Breda. Dus een snelle treinverbinding zonder te hoeven overstappen! En met de auto is het ongeveer 2 uur rijden vanaf Utrecht. Met de trein of auto naar deze luchthaven is daarom veel beter dan vier uur in een rij te moeten wachten. Natuurlijk hopen wij met deze samenwerking ook de Belgische klanten van onze leden beter van dienst te kunnen zijn.”, aldus Ton Brinkman Voorzitter van VvKR.

Brussels Airport verheugt zich op samenwerking
“Brussels Airport verheugt zich op de promotionele samenwerking met VvKR.”, voegt Pim ten Voorde, vertegenwoordiger van Brussels Airport in Nederland toe. “We hopen dat ook de klanten van de leden gebruik gaan maken van alle voordelen die Brussels Airport kan bieden op de Nederlandse markt.”

Serieuze optie als luchthaven
Het nieuwe partnership is vooral gericht op het ontwikkelen van bewustwording bij VvKR-leden en hun klanten, om Brussels Airport als serieuze luchthaven te zien naast de gebruikelijke Nederlandse vliegvelden. Want daar kan het tijdens de vakantieperiodes enorm druk zijn zoals we gemerkt hebben tijdens het voorjaar en zomer 2022. Dit heeft gezorgd voor veel onrust bij reisorganisaties en reizigers.

Om de samenwerking te versterken organiseert Brussels Airport speciaal voor leden van VvKR een aantal introductiedagen op locatie, zodat zij hun klanten nog beter kunnen informeren.