24 april 2024
Thumbnail voor Denemarken als kampeerbestemming stijgt in populariteit

Denemarken als kampeerbestemming stijgt in populariteit

Dit is een persbericht

Denemarken is in trek als kampeerbestemming onder Nederlandse vakantiegangers. Tot en met augustus dit jaar zijn al bijna een half miljoen Nederlandse campingovernachtingen in Denemarken geregistreerd. Een niveau dat 25 jaar geleden voor het laatst is behaald toen de teller op 536.122 stond.

Mette Rodenhuis-Carlsen van VisitDenmark Nederland: "Wij moeten helemaal terug naar 1997, toen was kamperen de grootste overnachtingsvorm voor Nederlandse reizigers met ruim een half miljoen. Wij zien overigens dat alle overnachtingsvormen het goed doen, waaronder ook vakantiehuizen en hotels. Wat Denemarken als kampeerbestemming zo populair maakt? Met ruim 400 campings is Denemarken een kampeerland bij uitstek. Het is geliefd voor autovakanties vanwege de afstand, 85% van de Nederlanders reist per auto. Veel campings zijn kindvriendelijk, netjes, liggen vaak direct aan zee en strand en er is volop ruimte voor outdoor activiteiten, waaronder fietsen en wandelen."

Groeiende aandacht voor Denemarken in de media
Naast groeiende interesse vanuit de reizigers, ziet Mette Rodenhuis-Carlsen ook een stijging in de Nederlandse media-aandacht voor Denemarken. "Het tv-programma 'Camp to Go' is zelfs voor het tweede jaar op rij opgenomen in Denemarken. Onze samenwerking met branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI), de initiator van 'Camp to Go', was zo goed bevallen dat wij Mr. Camping Sander Janson wederom op pad wilden sturen om met nieuwe families het vakantieland te verkennen."

Leo Diepmaat, voorzitter van KCI: "De uitzendingen met Denemarken als buitenlandse kampeerbestemming trekken extra veel aandacht en hogere kijkcijfers. Dit is gebleken na de eerste editie van 'Camp to Go' in Denemarken vorig jaar. Ik kwam tijdens de opnames zelfs een moeder met haar dochter tegen die onze Camp-to-Go camper herkende. Het waren onze uitzendingen met Denemarken die haar interesse hebben gewekt, waardoor zij besloot om voor het eerst naar Denemarken op vakantie te gaan."

Meer informatie
De nieuwe editie van 'Camp to Go' wordt vanaf zaterdag 5 november aanstaande om 17:00 uur op RLT4 uitgezonden. In de eerste vier van de in totaal acht afleveringen staat Denemarken centraal. De herhaling volgt zondagochtend om 11:30 uur.

Drie regio’s en vier campings komen aan bod. Dit zijn respectievelijk Ribe Camping aan de Deense Waddenzeekust, Sandskaer Strandcamping in Zuid-Jutland en Blushøj Camping en Terrassen Camping & Hytteferie in de Aarhus Regio.