Europabadge: nieuwe tolbadge voor Frankrijk, Spanje, Portugal én Italië (persbericht)

17 juli 2019 - 11:01

Goed nieuws voor iedereen die opziet tegen de drukte op de tolwegen richting vakantieadres in Zuid-Europa. De Europa-tolbadge voor auto’s, motors en campers maakt doorrijden mogelijk bij de tolpoorten in Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië. Bovendien werkt de badge als betaalmiddel bij meer dan 500 parkeergarages in Frankrijk en Spanje, plus een aantal veerbootverbindingen in Italië.

Aparte rijstroken biedt reiziger tijdwinst
Per vandaag is deze 4-landenbadge online verkrijgbaar bij Bip&Go, dochteronderneming van Sanef, een van de grootste tolwegexploitanten in Frankrijk. De transponder maakt elektronische tolbetaling mogelijk in Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië. Groot voordeel is dat badgehouders bij de tolpoorten kunnen kiezen voor de aparte rijstroken, waar al rijdend (30 km/uur) de badge wordt geregistreerd en de slagboom openzwaait. Dat betekent op een traject van Nederland naar Zuid-Frankrijk al snel een tijdswinst van ruim 30 minuten.

Online te bestellen en ook geschikt voor motorrijders en campers
De Europabadge gaat €24 kosten (€14  + €10 verzendkosten) en is online te bestellen. Verzending is binnen 48 uur na aanmelding, samen met de houder, die gebruikers op de voorruit kunnen plakken.  Voor motorrijders is een armbadge beschikbaar. Campers niet hoger dan 3 meter en/of zwaarder dan 3,5 ton kunnen ook gebruik maken van de badge.

Europabadge naast reeds bestaande Frankrijk/Spanjebadge
De Europabadge is als nieuw product geïntroduceerd naast de reeds bestaande Frankrijk/Spanjebadge. Voor laatstgenoemde transponder vindt later dit jaar een automatische uitbreiding naar het tolsysteem voor Portugal plaats. Houders van de Frankrijk/Spanjebadge die willen overstappen naar de Europa-badge kunnen de oude transponder in het najaar tegen speciaal tarief omruilen.

Over Bip&Go
Bip&Go is sinds 2012 actief met de uitgifte en beheer van tolbadges en heeft inmiddels 6 miljoen klanten. De Frankrijk/Spanjebadge kost eenmalig €10 en de Europabadge € 14. Voor verzending naar Nederland geldt €10 verzendkosten. Bestellen kan online, via de Nederlandstalige website. Meer informatie op www.bipandgo.com/nl.

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.