29 maart 2024
Thumbnail voor Icelandair breidt netwerk uit met twee nieuwe Europese bestemmingen

Icelandair breidt netwerk uit met twee nieuwe Europese bestemmingen

Dit is een persbericht

Icelandair heeft vandaag twee nieuwe bestemmingen in Europa geïntroduceerd voor de zomer van 2023: Praag en Barcelona. Beide steden zullen aansluiten op het grote Noord-Amerikaanse netwerk van de luchtvaartmaatschappij.

“We zijn blij om deze twee steden toe te voegen aan ons uitgebreide zomerprogramma,” aldus Bogi Nils Bogason, CEO van Icelandair. “Dit is de eerste keer dat we lijnvluchten naar Praag aanbieden. We zien grote kansen in de gunstige overstaptijden op onze vluchten van en naar Noord-Amerika. Op deze manier kunnen we de connectiviteit tussen de twee markten vergroten en de mensen van IJsland en Praag met elkaar verbinden."

De zomerbestemming Praag wordt uitgevoerd van 1 juni tot eind oktober 2023, met vier vluchten per week op dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag.

Vluchten naar Barcelona worden uitgevoerd tot eind oktober 2023. In april tot mei en van september tot oktober zullen er twee keer per week op dinsdag en zaterdag worden gevlogen, met een donderdagvlucht van juni tot augustus. Icelandair bood eerder vluchten naar Barcelona aan, maar het ochtendschema biedt nieuwe mogelijkheden voor verbindingen tussen Barcelona en Noord-Amerika.

Ook Jaroslav Filip, zakelijk directeur Luchtvaart op de luchthaven van Praag is blij met de komst van Icelandair: “De mogelijkheid om een nieuwe luchtvaartmaatschappij te verwelkomen op de luchthaven van Praag is altijd een duidelijk bewijs van de aantrekkingskracht van de Tsjechische markt. De nieuwe directe verbinding van Icelandair ondersteunt niet alleen het uitgaand toerisme naar IJsland, maar biedt ook een nieuwe mogelijkheid om over te stappen op het brede netwerk van verbindingen van Icelandair in Noord-Amerika. Dankzij deze nieuwe verbinding verwachten we een verdere versterking van het toerisme tussen Tsjechië en de Verenigde Staten of Canada.”