Ontdek de Noorse skigebieden Hafjell en Kvitfjell

Kvitfjell(c)Norway-home-of-skiing
2 december 2019 - 10:06

Sinds dit jaar zijn de Noorse skigebieden Hafjell en Kvitfjell toegevoegd aan Norway Home of Skiing, een platform voor de mooiste skigebieden in Noorwegen. Hafjell en Kvitfjell, bekend van de Olympische Winterspelen in 1994, zijn goed te bereiken met het vliegtuig en eigen vervoer en dienen als fijne wintersportbestemming voor zowel beginners als gevorderden. De skigebieden zijn goed met elkaar te combineren, garanderen sneeuw en zijn gezinsvriendelijk; maak kennis met deze fijne skigebieden die je bij Norway Home of Skiing kunt boeken.

Hafjell
Sneeuw is gegarandeerd in Hafjell, dat 15 minuten ten noorden van Lillehammer ligt. Naast het stabiele winterklimaat zijn er 200 sneeuwkanonnen die elke minuut maar liefst zes vrachtwagenladingen sneeuw produceren! Dit zijn ideale omstandigheden om de in totaal 50 kilometer aan pistes te bedwingen. Daarnaast is Hafjell een van de beste skibestemmingen van Scandinavië vanwege de pistes die uitdaging bieden voor ieder skiniveau. Voor de allerkleinste zijn er funparks en voor de gevorderde skiërs zijn er rode en zwarte pistes om van te genieten. Maar ondanks dat deel je de pistes zelden met honderden andere skiërs. Hafjell is goed te combineren met het nabij gelegen Kvitfjell.

Kvitfjell
Het skigebied Kvitfjell is oorspronkelijk ontwikkeld voor de alpine-evenementen op de Olympische Winterspelen van 1994 en ligt op 45 minuten rijden bij Hafjell vandaan. Vandaag de dag wordt het wereldkampioenschap alpineskiën hier nog regelmatig gehouden. Deze Olympische kwaliteit valt niet te ontkennen wanneer je een van de 33 perfect geprepareerde pistes af gaat. Maar, net als Hafjell, is ook Kvitfjell ingericht op families. Kinderen kunnen elkaar bijvoorbeeld uitdagen op de KIDS World Cup-piste, een miniversie van de echte World Cup-piste, waarna het hele gezin een hapje kan eten bij een van de vele kindvriendelijke restaurants die voornamelijk gerechten serveren met verse en lokale ingrediënten. In het hele gebied kun je namelijk geen gefrituurd voedsel vinden, want Kvitfjell is een non fried destination.

Goed bereikbaar vanaf Oslo
Hafjell en Kvitfjell zijn makkelijk te bereiken zonder dat je een (huur)auto nodig hebt. Vanuit Schiphol vertrekken er dagelijks meerdere vluchten naar het vliegveld van Oslo. Hier kun je direct overstappen op de directe buslijn die je in 2,5 uur naar Hafjell brengt, of stap op de trein naar Lillehammer. Kvitfjell is goed bereikbaar per (huur)auto; in 3 uur ben je er. Ter plekke is alles op loopafstand van elkaar.

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.