Pharos Reizen in de prijzen tijdens de Irish Tourism Awards vanwege sterke marketingcampagne

7 februari 2019 - 15:07

DEN HAAG - De Nederlandse touroperator Pharos Reizen won de ‘Best International Marketing Initiative Award’ tijdens de ‘2019 Irish Tourism Industry Awards’ in Dublin. Deze prijs is de touroperator toegekend vanwege een sterke en succesvolle, cross mediale marketingcampagne. Mede hierdoor is een recordaantal reizigers naar Ierland gerealiseerd. Pharos Reizen was de enige Nederlandse prijswinnaar en liet in haar categorie andere internationale genomineerden als Expedia Group Media Solutions, Aer Lingus en Travelzoo achter zich. In totaal zijn 15 awards uitgereikt.

Tijdens de ‘Irish Tourism Industry Awards’ worden mensen, organisaties en bedrijven beloond voor hun bijdrage aan de ontwikkeling van het toerisme en de reizigerstevredenheid naar Ierland. De uitreiking vindt elke twee jaar plaats. Dit jaar werd Willie Walsh in het zonnetje gezet. De CEO van Aer Lingus won de ‘Special Recognition Award’.

Jurylid Rhona Blake licht de award voor Pharos Reizen toe: ‘De campagne springt eruit door de creativiteit, de gekozen benadering van de doelgroep, het sterke gebruik van digitale media, de resultaten in bezoekersaantallen en de wijze waarop Ierland als een geweldige vakantiebestemming is neergezet.’

Pharos Reizen
Pharos Reizen is een dochteronderneming van de ANWB, en heeft hiermee toegang tot meer dan vier miljoen leden. Inspelend op de avontuurlijke interesse van klanten bood de organisatie een 8-daagse road trip aan door het zuidwesten van Ierland. In de campagne combineert Pharos Reizen verschillende media-uitingen waaronder de eigen platformen (ledenmagazine Kampioen) en de inzet van een grote reality-tv-show. Het aantal Ierland-passagiers steeg met 60 procent in 2018.

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.