29 maart 2024
Thumbnail voor Puy du Fou kondigt nieuw spektakel in Shanghai aan

Puy du Fou kondigt nieuw spektakel in Shanghai aan

AMSTERDAM – Enkele weken na de succesvolle opening van Puy du Fou España in Toledo, geeft het van oorsprong Franse Puy du Fou zijn internationale ontwikkeling weer een boost. Ditmaal in China, waar getekend is voor een nieuw artistiek Virtual Reality (VR)-concept midden in Shanghai. De opening staat gepland voor 2022.

Een spektakel waarin je zelf het verloop bepaalt
Terwijl de mogelijkheden worden onderzocht om in de komende jaren een Puy du Fou themapark in China te openen, innoveert Puy du Fou met een nieuw spektakel genaamd SAGA SHANGHAI. Deze nieuwe spectaculaire VR-show staat voor nieuw creatief begin van Puy du Fou. Het artistieke concept is geheel ontworpen voor een opzet in grote wereldsteden. In tegenstelling tot de Puy du Fou themaparken die opgaan in de natuur en waar je je makkelijk 2 of 3 dagen kunt vermaken, belooft SAGA een totaalervaring van meer dan 2 uur, speciaal bedacht voor het levensritme van de grote stad.

Deze VR-creatie uit de koker van het artistieke Puy du Fou-team, geïnspireerd door de Chinese geschiedenis en legenden, laat de bezoeker een duik nemen in het Shanghai uit de jaren dertig. Dankzij verschillende keuzes in het verhaal kunnen de bezoekers hun eigen verhaallijn volgen en zelf hun lot bepalen. Elke locatie en elk moment zal spectaculaire, diepe emoties teweegbrengen in het verhaal. Dit meerkeuze-scenario biedt in totaal meer dan 26 avonturen.

Voor dit project wordt het congrescentrum Everbright Convention & Exhibition Center, vlak bij de wijk Xujiahui, geheel verbouwd tot de grootste VR-ervaring ter wereld, met meer dan 40.000 m² aan spektakel, themarestaurant en bars. Puy du Fou zal met de oprichting van SAGA SHANGHAI vijfhonderd banen creëren in zowel China als Frankrijk.

Twee nieuwe Chinese partners voor de creatie van SAGA SHANGHAI
Voor dit ambitieuze project heeft Puy du Fou gekozen voor een samenwerking met twee grote Chinese partners: China CYTS Tours Holding Co Ltd (toeristische tak van de Everbright Group) en Shanghai Xuhui Urban Renewal Investment Development Group (investeringsmaatschappij van het Xuhui district in de stad Shanghai). De samenwerking tussen deze twee partners en Puy du Fou heeft de oprichting mogelijk gemaakt van SAGA SHANGHAI, met een investering van 76 miljoen euro.

Op woensdag 19 mei werd de overeenstemming rond dit ambitieuze project bezegeld door:

• Geoffroy Ladet en mevr. Anne Zhao, respectievelijk algemeen directeur en vice-president van Puy du Fou Asia;
  • Qiu Wen He, vice-president en algemeen directeur van China CYTS Tours Holding Co Ltd, filiaal van de Everbright Group;
  • Zhou, directeur van Chengxin, investeringsmaatschappij van het Xuhui district in de stad Shanghai.

De officiële handtekening werd gezet in het Franse Consulaat, onder toeziend oog van de Ambassadeur van Frankrijk in China dhr. Laurent Bili en de Consul van Frankrijk in Shanghai dhr. Benoît Guidé.

Nicolas de Villiers, president van Puy du Fou, die er niet bij kon zijn vanwege de geldende reisbeperkingen, zegt het volgende: ‘’Wij zijn trots dat ons nieuwe concept SAGA dankzij onze Chinese partners haar wereldpremière in Shanghai, China kan beleven. Het is onze eerste creatie in dit land en andere projecten zullen volgen. Op dit moment wordt daar hard aan gewerkt door onze Franse en Chinese teams. Dit nieuwe VR-concept in het hart van Shanghai illustreert onze ambitie: innoveren om de wereld ongekende emoties te kunnen bieden. SAGA heeft daarbij als doel zich snel over de wereld te verspreiden. Er zijn al gesprekken gaande met meerdere andere grote wereldsteden.’’

Het succes van deze samenwerking is te danken aan de expertises van de partnerbedrijven:

• Puy du Fou is op wereldniveau uitgegroeid tot een referentie op gebied van spektakel-creatie, waarvan de kwaliteit ieder jaar weer in de prijzen valt en al meer dan 40 miljoen toeschouwers uit de hele wereld getrokken heeft.
  • China CYTS Tours Holding Co Ltd brengt zijn expertise en kennis van de Chinese toerisme- en recreatiemarkt.
  • Het bedrijf Chengxin, investeringsmaatschappij van het Xuhui district in Shanghai, heeft alles in het werk gesteld om de creatie van dit nieuwe concept in Shanghai zijn wereldpremière te laten bezorgen.