Qatar Airways heeft programma om Doha te ontdekken (persbericht)

Qatar Airways Qsuites
8 februari 2020 - 9:44

BRUSSEL – Qatar Airways en Discover Qatar, haar dochtermaatschappij voor toeristische promotie, hebben samengewerkt met de Qatar National Tourism Council (QNTC) om een speciale ‘Stopover’-aanbieding te ontwikkelen. Dankzij dit programma kunnen passagiers die meer dan 12 uur in Doha in transit zijn, hun tussenstop met tal van voordelen te verlengen en Qatar ontdekken.

De formaliteiten zijn aangepast en vereenvoudigd zodat reizigers hun tussenstop voortaan vlot online kunnen regelen via de website van de luchtvaartmaatschappij of van haar partner Discover Qatar.

Om het verblijf van passagiers die op doorreis in Qatar zijn te vereenvoudigen, heeft Qatar Airways bovendien een visumvrijstelling voor meerdere bezoeken ingevoerd, voor burgers van meer dan 80 landen waaronder België. Deze visumvrijstelling is gratis en geldig voor een periode van 30 tot 180 dagen vanaf de datum van afgifte, afhankelijk van het land van herkomst. Ze maakt een verblijf van maximaal 30 of 90 dagen mogelijk.

Niet in de laatste plaats en overeenkomstig de befaamde Qatari-gastvrijheid, heeft de meermaals bekroonde luchtvaartmaatschappij samengewerkt met de beste hotels van de hoofdstad om haar passagiers speciale kortingen aan te bieden. Reizigers kunnen al in Doha overnachten vanaf $23 (ca. €20) in 4-sterrenhotels en vanaf $28 (ca. €25) in 5-sterrenhotels.

Ook 'Transit Tours' en bijzondere activiteiten zoals woestijnsafari's, kameeltochten, geleide bezoeken en excursies naar de binnenzee of dorpen in de omgeving worden met aantrekkelijke kortingen aangeboden.

Qatar Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van Qatar, biedt iedereen die langer wil blijven om meer van de wonderen van Qatar te ontdekken, vluchten aan vanaf 659 euro* van Brussel naar Doha.

Dit is de perfecte gelegenheid om het land Qatar buiten de platgetreden paden te verkennen en het rijke erfgoed te komen ontdekken. Zo kunnen reizigers het fort Umm Salal bezoeken, op het einde van de 19e eeuw gebouwd als de residentie van Sjeik Jasim Bin Mohammed al Thani, of de archeologische site van Al Zubara en haar verbazingwekkend fort. Ook zijn bij de steden Al Ruwais en Al Khor, verderop naar het noorden, prachtige stranden te vinden en is het er aangenaam kuieren in de haven.

De westkust is dan weer het summum voor wie houdt van adembenemende uitzichten, zoals bij het Zekreet fort met zijn unieke 'paraplu'-structuur en het Brouq natuurreservaat, waar het moderne en tijdloze 'Oost-West/West-Oost'-kunstwerk van de Amerikaanse kunstenaar Richard Serra te vinden is.

*Vanafprijs incl. BTW, voor vluchten in Economy Class volgens de geldende regelgeving en volgens de geldende voorwaarden. Deze aanbieding kan niet worden gecombineerd met andere actuele promoties of Stopover-aanbiedingen.

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.