18 april 2024
Thumbnail voor Qatar Airways voor de zevende keer uitgeroepen tot ‘Airline of the Year’ door Skytrax en wint drie andere onderscheidingen

Dit is een persbericht

Terwijl de luchtvaartmaatschappij haar 25-jarig bestaan viert in 2022, is Qatar Airways voor een nooit eerder geziene zevende keer uitgeroepen tot ‘Airline of the Year’ door de internationale luchtvaart beoordelingsorganisatie Skytrax. Tijdens een schitterend event in Londen nam de toonaangevende wereldwijde luchtvaartmaatschappij ook drie andere awards mee naar huis, waaronder ‘World's Best Business Class’, ‘World's Best Business Class Lounge Dining’ en ‘Best Airline in the Middle East’. Qatar Airways is uitgeroepen tot 'Airline of the Year' in 2011, 2012, 2015, 2017, 2019, 2021 en in 2022.

De prestigieuze 2022 Skytrax awards zijn felbegeerd binnen de luchtvaartindustrie vanwege hun reputatie als maatstaf voor uitmuntendheid en onderscheiding. De thuisluchthaven en hub van Qatar Airways, Hamad International Airport, werd onlangs voor het tweede opeenvolgende jaar ook uitgeroepen tot ‘World's Best Airport 2022’, en verzekert dat passagiers kunnen ontspannen en genieten van hun vlucht in de wetenschap dat ze reizen met de beste luchtvaartmaatschappij ter wereld via de beste luchthaven ter wereld.

De premium cabine van de luchtvaartmaatschappij, met de gepatenteerde Qsuite, is voor het zesde jaar op rij uitgeroepen tot ‘World's Best Business Class’, terwijl de Al Mourjan Lounge erkend werd voor z’n buitengewone culinaire excellentie en bekroond werd tot ‘World's Best Business Class Lounge Dining’. In een verdere bevestiging van haar leidende rol, niet alleen in de wereldwijde luchtvaart, maar ook binnen een uiterst concurrentiële regio, werd Qatar Airways uitgeroepen tot ‘Best Airline in the Middle East’, een sterke bevestiging van haar reputatie voor uitmuntendheid, een groot wereldwijd netwerk, toonaangevende internationale partnerschappen, waarbij passagiers tijdens elke reis Hamad International Airport ervaren.

Qatar Airways Group Chief Executive, Zijne Excellentie Mr. Akbar Al Baker, verklaart: "Uitgeroepen worden tot de beste luchtvaartmaatschappij ter wereld was altijd een doel toen Qatar Airways werd opgericht, maar om het voor de zevende keer te winnen en drie extra awards in de wacht te slepen, is een eerbetoon aan al het harde werk van onze ongelooflijke werknemers. Hun voortdurende toewijding en drive is om ervoor te zorgen dat onze passagiers de best mogelijke ervaring hebben wanneer zij met Qatar Airways vliegen. Om deze prijzen te winnen in hetzelfde jaar als we onze 25e verjaardag vieren, is een nog grotere beloning en ik wil al onze passagiers die op ons gestemd hebben, oprecht bedanken. Dankzij jullie steun bereiken we elke dag meer, we waarderen jullie loyaliteit en streven ernaar om herinneringen voor het leven te creëren wanneer jullie met Qatar Airways vliegen."

Mr. Edward Plaisted van Skytrax zegt: "De 2022 World's Best Airline award is een grote erkenning van de hoge standaarden van Qatar Airways en erkent het harde werk en de toewijding van elk personeelslid van de luchtvaartmaatschappij om de klanten tevreden te stellen. Qatar Airways was de grootste luchtvaartmaatschappij die consequent is blijven vliegen tijdens de pandemie, met een netwerk dat nooit onder de 30 bestemmingen daalde. Die vastberadenheid is duidelijk erkend door klanten met de onderscheiding als ‘Airline of the Year 2022’. Dat Qatar Airways deze toponderscheiding voor de zevende keer behaalt, is zowel een unieke als een opmerkelijke prestatie, en we feliciteren hen met dit succes."

De awards, algemeen bekend als ‘de Oscars van de luchtvaartindustrie’, bestrijken 12 maanden van september 2021 tot augustus 2022 met meer dan 14 miljoen in aanmerking komende inschrijvingen die meetellen in de resultaten, een periode waarin Qatar Airways haar wereldwijde netwerk opnieuw uitbreidde tot meer dan 150 bestemmingen. De luchtvaartmaatschappij werd eerder ook de eerste wereldwijde luchtvaartmaatschappij die in januari 2021 de Skytrax Covid-19 Safety Rating ontving.

De volledige lijst van prijzen die Qatar Airways gewonnen heeft tijdens de 2022 World Airline Awards van Skytrax zijn:

• Airline of the Year
  • World’s Best Business Class
  • World’s Best Business Class Lounge Dining
  • Best Airline in the Middle East

De Skytrax World Airline Awards zijn onafhankelijk en onpartijdig, en werden in 1999 geïntroduceerd om een klanttevredenheidsonderzoek te bieden dat echt wereldwijd was. Reizigers over de hele wereld stemmen in het grootste tevredenheidsonderzoek onder luchtvaartpassagiers om de prijswinnaars te bepalen.