23 april 2024
Thumbnail voor Ras Al Kaimah versterkt zich in de Benelux

Ras Al Kaimah versterkt zich in de Benelux

In 2023 belooft Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA) met volle kracht vooruit te gaan met promotie van de bestemming Ras Al Khaimah in de Benelux markt. Daarom stelt RAKTDA twee Benelux agencies aan om stevig te bouwen aan de bekendheid en reputatie van Ras Al Khaimah als veelzijdige en duurzame vakantiebestemming van wereldklasse, zowel bij de reisprofessionals (B2B) als bij de eindklant (B2C).

Het emiraat is snel gegroeid met nieuwe hotels en toeristische attractiepolen en heeft de richting van duurzaam toerisme gekozen. Aangezien het aanbod goed aansluit bij wat reizigers uit de Benelux zoeken, brengt RAKTDA haar inspanningen in de markt naar een hogere versnelling in 2023.

piroth.kommunikation, onderdeel van de LMG Group met onder meer ook Lieb Management en vertegenwoordigd door Djordy Giesbers en Charonne in het Veld, richt zich op de B2B relaties (leisure & MICE) van het emiraat in de Benelux, meer bepaald het touroperator aanbod, B2B activatie van de bestemming en promotie bij de agenten. Liesbeth Balthazar van Into the Sails neemt voor het eerst de persrelaties op voor Ras Al Khaimah in de Benelux zodat ook de eindklant de vele troeven van Ras Al Khaimah leert kennen en waarderen. Beide agencies geven aan elkaar te zullen versterken met hun respectievelijke plannen.

Iyad Rasbey, Executive Director of Destination Tourism Development & MICE bij RAKTDA, verklaart over deze aanstelling: ‘Onze versterkte vertegenwoordiging in de Benelux gaat hand in hand met de ontwikkeling van de bestemming. Ras Al Khaimah verwelkomde in 2022 meer dan 1,13 miljoen bezoekers, het hoogste bezoekersaantal ooit. En we groeien steeds verder. Ik ben ervan overtuigd dat het werken met zowel piroth kommunikation als Into the Sails in de Benelux onze toerisme-strategie in een stroomversnelling zal brengen. Onze activiteiten zullen immers het volledige ecosysteem van communicatie afdekken, van trade tot eindklant, en over de hele lijn.’

De groei van het emiraat wordt ondersteund door de strategische pijlers van RAKTDA: diversificatie, gemeenschap en duurzaamheid. In 2022 lanceerde RAKTDA ‘Balanced Tourism’ (Evenwichtig Toerisme), haar strategische roadmap om tegen 2025 de regionale leider in duurzaam toerisme te worden. In 2022 openden meerdere nieuwe hotels van gerenommeerde internationale merken de deuren, zoals InterContinental, Mövenpick en Radisson. Nieuwe outdoor attracties werden gelanceerd, waaronder Jais Sledder, de langste rodelbaan in de regio die sinds de opening in februari meer dan 127.000 bezoekers heeft aangetrokken, en de langste uitgestippelde wandelroutes in het emiraat. Ras Al Khaimah ontving ook een aantal prestigieuze internationale sportevenementen. En niet te vergeten, Time Magazine nomineerde het emiraat als ‘World's Greatest Places of 2022’, terwijl CNN het benoemde tot ‘Travel's Best Destinations to Visit in 2023’.