The Travel Club en YourTravel naar de Dominicaanse Republiek (persbericht)

7 juni 2019 - 9:26

Tien zelfstandige reisagenten van The Travel Club en YourTravel bezochten onlangs tijdens een incompany studiereis de Dominicaanse Republiek. Er werd gevlogen met Air Europa. Op comfortabele wijze en met een vlotte overstap in Madrid kwam de groep aan in Santo Domingo.

Op een trikke, een soort elektrische step op 3 wielen, gewapend met helmen en een guitige gids liet de groep zich door de Colonial Zone van Santo Domingo leiden.
Zes dagen Dominicaanse Republiek betekent in volle vaart het eiland verkennen en na deze ochtend in Santo Domingo reisde de groep verder naar Punta Cana.

In Scape Park genoot de groep zwevend aan een zipline van de snelheid en het uitzicht over de jungle. De laatste zipline eindigt in het zwembad, een heerlijk frisse afsluiting van dit spannende avontuur.

Op het eiland Isla Catalina was er even tijd om te zonnen op het witte strand en te zwemmen in de turquoise zee. Een bezoek aan Club Coco Bongo blijkt een waar feestje te zijn! In de opzwepende atmosfeer kijkt de groep al dansend hun ogen uit.

De studiereis wordt afgesloten in Samaná. In de relaxte kustplaats Las Terrenas werd er gedineerd met de voetjes bijna in het zand en hier genoot de groep van de laatste avond in dit Caribische paradijs.

Op de laatste dag werd nog een bezoek gebracht aan National Park Los Haitises. Los Haitises is een groep karstbergen die uit de zee opdoemt. De eilanden zijn begroeid door dichte jungle en voor een deel omringd door mangrovebossen. In het water schoot een pijlstaartrog naar boven en zweefde een aantal meter met de groep mee. Boven hun hoofden vlogen grote pelikanen en fregatvogels. Kleine kolibrietjes zoefden van bloem naar bloem en rode krabbetjes verstopten zich tussen de mangroven zodra de groep aan kwam varen.

Air Europa bracht de reisagenten in acht uur weer naar Madrid. De overstap van vier uur was prima en omdat ze hier alvast door de douane gingen hoefden ze op Schiphol alleen nog maar even te wachten op de koffers voordat iedereen, terugkijkend op een fantastische reis, naar huis ging.

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.