TUI gaat Nederland opladen

5 april 2019 - 13:49

Hoe laadt Nederland op tijdens de vakantie? Door heerlijk te ontspannen op een strandbed of juist door actief bezig te zijn? En hoe belangrijk vinden Nederlanders het om ook op vakantie een gezonde levensstijl aan te houden? Reisorganisatie TUI zocht het uit in een grootschalig vitaliteitsonderzoek dat in samenwerking met onderzoeksbureau MetrixLab werd uitgevoerd. De belangrijkste conclusie: het merendeel van de Nederlanders is ook op vakantie bewust bezig met hun gezonde levensstijl. Mensen nemen op vakantie meer tijd voor actieve bezigheden dan thuis. 78% van de ondervraagden voelt zich na hun vakantie dan ook helemaal opgeladen.

Gezonde levensstijl op 1
Er is steeds meer aandacht voor vitaliteit, gezond leven en eten. Maar hoe belangrijk vinden we dit wanneer we op reis gaan, nemen we dan ook vakantie van onze gezonde levensstijl of juist niet? Uit het onderzoek blijkt dat de meerderheid van de mensen er voor kiest om ook op vakantie heel bewust om te gaan met eten en om in beweging te blijven. 77% van de respondenten geeft aan een gezonde levensstijl belangrijk te vinden en 58% is hier ook op vakantie bewust mee bezig. Voornamelijk door gezond te eten en te drinken (72%), goed te slapen (73%) en actief bezig te zijn (60%).

Actieve vakanties steeds belangrijker
Op vakantie neemt of heeft men meer de tijd voor actieve bezigheden dan thuis. 60% van de respondenten is actief bezig tijdens de vakantie, terwijl 45% aangeeft dit in het dagelijkse leven te doen. Wandelen is veruit de meest favoriete sportieve activiteit tijdens een vakantie. 80% van de respondenten trekt de wandelschoenen aan op vakantie, gevolgd door zwemmen (47%), fietsen (38%) en fitness (16%). Maar ook hardlopen, yoga en tennis zijn geliefde activiteiten tijdens de vakantie. Vooral ouders met kinderen in de leeftijd van 0-15 jaar vinden het belangrijk om zich – mentaal – op te laden.

Tips van Erben Wennemars voor bewuste levensstijl thuis én op vakantie
Voor veel Nederlanders is gezond en actief bezig zijn tijdens de vakantie dé manier om weer op te laden. TUI herkent deze trend ook in het zoek- en boekgedrag van haar klanten. Om vakantiegangers te helpen in hun keuze voor een gezonde en actieve vakantie, start de reisorganisatie vandaag de campagne  ‘Opladen’. Met behulp van de sportieve Erben Wennemars geeft TUI tips, hoe je thuis en ook op vakantie een bewuste levensstijl kunt doortrekken. Waardoor je meer energie hebt en weer helemaal opgeladen bent na je vakantie. De aftrap daarvoor wordt vandaag gegeven in BNR radioprogramma The Friday Move, waar Erben Wennemars co-host is.

Samenwerking met BNR en Erben Wennemars
Frans Leenaars, Chief Marketing Officer TUI Western Region: “Het thema opladen en de aandacht voor vitaliteit zijn niet zo maar een campagne, we zien een trend die nadrukkelijk aanwezig is in de maatschappij. We weten dat mentale en fysieke vitaliteit steeds belangrijker wordt in het dagelijkse leven, maar ook op vakantie. TUI heeft bij uitstek de juiste vakanties die hierbij horen, waarbij ontspanning door inspanning en gezond eten centraal staan. Een TUI vakantie is weer helemaal opgeladen terugkomen!”
Vanaf vandaag, vrijdag 5 april, gaan TUI en BNR samen met Erben Wennemars bespreken hoe je een gezonde levensstijl en vitaliteit kunt behouden, ook tijdens je vakantie. Dit gebeurt in het nieuwe item The Friday Movement, onderdeel van het BNR-programma The Friday Move. Meer informatie: www.bnr.nl/thefridaymovement.

Unieke vakantieconcepten
Reisagenten herkennen deze trend ook bij hun klanten. De tijd dat het grootste buffet het meest populair was, is gedraaid naar de aandacht voor wát er precies op dat buffet ligt. Het gaat niet meer om de frites, maar om verse groenten en gevarieerd eten. Het liefst lokaal geteeld, want dat smaakt ‘zonniger’ en komt de lokale boeren ook ten goede. TUI speelt met haar unieke vakantieconcepten in op die veranderende klantwens. Zo bieden Magic Life en Robinson Club ruime mogelijkheden voor sportieve activiteiten en hebben ze aandacht voor gezond eten. In de TUI Blue hotels, die in aantal behoorlijk worden uitgebreid de komende tijd, is er vooral aandacht voor een gezonde levensstijl waar het eten betreft. Met een lokale touch en van hoge kwaliteit. Om consumenten te helpen met hun keuze is een aparte zoekpagina op de TUI website ingericht (https://www.tui.nl/opladen/). Vanzelfsprekend is die ook voor reisverkopers te gebruiken als informatiebron tijdens het adviesgesprek.

Voor de échte sportievelingen zijn er natuurlijk ook de reizen van TUI Sports, met een breed aanbod aan onder andere wielerreizen. Maar ook  informatie over bestemmingen waar je goed kunt duiken of kitesurfen, twee activiteiten die ook vaak genoemd werden in het onderzoek.

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.