Van tee naar take-off: Delta inspireert met 'The World is Welcome' campagne

5 april 2019 - 16:37

Als internationale partner van de Masters, ’s werelds meest prestigieuze golftoernooi, versterkt Delta Air Lines (NYSE: DAL) haar zichtbaarheid in internationale media. Met de wereldwijde inzet van advertenties en social media ondersteunt Delta haar naamsbekendheid buiten de Verenigde Staten.

Na het succes van de campagne in 2018, met wereldwijd miljoenen impressies en een hoog engagement op social media in onder meer Nederland, investeert Delta dit jaar nadrukkelijker in een marketingcampagne met als thema ‘The World is Welcome’. In het Verenigd Koninkrijk, Mexico en Zuid-Korea loopt een TV-campagne met de naam ‘World Travels’. In Nederland wordt ingezet op social en digitale campagnes. Dit geldt ook voor China, Japan, Canada, Brazilië, Australië en Frankrijk.

‘Onze samenwerking met het Masters Tournament heeft de merkbekendheid van Delta in onze belangrijkste internationale markten zichtbaar versterkt. Dit jaar willen wij daarop voortbouwen met onze ‘The World is Welcome’ campagne’, zegt Tim Mapes, Delta’s Chief Marketing and Communications Officer. ‘Met de voortdurende groei van ons wereldwijde netwerk en de focus van onze campagne op deze markten brengt ons nadrukkelijk onder de aandacht van golfliefhebbers en stelt ons in staat om nieuwe passagiers te bereiken.’

De media-inzet in het Verenigd Koninkrijk is opnieuw in nauwe samenwerking met de lokale TV-zender Sky Sports, waarbij Delta en Sky samen tijdens de Masters de serie ‘The Masters: Golf’s Global Major’ maken. De serie wordt ondersteund door golf-pro en Masters Champion Sergio Carcia, die een wereldwijde Delta-ambassadeur wordt tijdens het Masters Tournament en nauw betrokken zal zijn bij de Sky Sports serie.

‘Deelnemen aan de Masters is het hoogtepunt van het jaar voor elke professionele golfspeler. Geen ander toernooi brengt de wereld samen zoals de Masters. Net zoals dat Delta haar passagiers over heel de wereld samenbrengt’, zegt Sergio Garcia.

Het Masters Tournament 2019 vindt plaats van 11-14 april a.s. Kijk voor meer informatie over Delta Air Lines op delta.com.

Reageren op artikelen? Er gelden spelregels.